هر گروه بايستي يك تحقيق براي درس تفكر و سبك زندگي بنويسد.قبل از آنكه مراحل تحقيق را بنويسيد به چند نكته توجه كنيد. ۱- تحقيق با فونت B zar نوشته شود و اندازه آن بايد ۱۴ باشد. هر دو فونت زير را دانلود كرده و در درايوي كه ويندوز نصب است (معمولا درايو Cاست) پوشه WINDOWSسپس پوشه FONTSكپي كنيد. دانلود1 B ZAR دانلود 2 B ZARBD ۲- مراحل تحقيقي كه در زير آمده براي كلاس هفتم مي باشد.كلاس هشتم توجه داشته باشند كه تحقيق آنها شامل ۳ فصل مي باشد كه فصل اول همانند زير مي باشد فصل دوم بايد شامل تحقيق اصلي باشد.و فصل سوم با فصل پنجم زير يكي مي باشد. ۳-هر فصل مي تواند يك مقدمه داشته باشد. مراحل تحقيق صفحه اول بسم الله الرحمن الرحيم : در وسط صفحه قرار گرفته و بهتر است اين صفحه كادر نداشته باشد. و بعد از جلد تحقيق آورده مي شود. دانلود بسم الله الرحمن الرحيم صفحه دوم در بالاي صفحه نام مركزي كه براي آن پژوهش صورت مي گيرد، در وسط عنوان پژوهش بصورت درشت ، سپس نام پژوهشگر و استاد راهنما و در انتها سال انجام نوشته شود. براي تحقيق درس تفكر بايد به صورت زير باشد. الله جمهوري اسلامي ايران وزارت آموزش و پرورش اداره كل آموزش و پرورش استان چهار محال و بختياري اداره آموزش و پرورش شهرستان لردگان دبيرستان نمونه شهداي هسته اي لردگان (دوره اول) درس تفكر و سبك زندگي عنوان : دبير راهنما: رضا اميري اسامي محققين: . . . . . . .. . . . . .. سال تحصيلي ۹۴-۹۳ دانلود آرم الله صفحه سوم تاييديه اين تحقيق با موضوع . . . . . . . . . . در سال تحصيلي ۹۴-۱۳۹۳ توسط دبير راهنما مورد بررسي قرار گرفت و با نمره ................. از ........................ تاييد گرديد. نام و نام خانوادگي دبير رهنما امضاء استاد رهنما صفحه چهارم قدر داني و سپاس دانلود نمونه قدر داني و سپاس صفحه پنجم (صفحه اهدا و تقديم ) برخي از پژوهشگران تحقيق خود را به شخص يا اشخاصي تقديم مي كنند كه در اينجا ذكر مي شود . تقديم به آنان كه در راه ترويج علم و گسترش پژوهش و هدايت نسل فردا ، اين آينده سازان جامعه؛ تلاش بي وقفه دارند. صفحه ششم (چكيده ) چكيده براساس تعريف استاندارد به معناي نمايش خلاصه و صحيح يك سند بدون افزودن تفسير يا نقدي بر آن است . يك چكيده بايد اطلاعات كمي و كيفي گزارش را تا حد امكان ارائه نمايد. چكيده داراي 100 تا 150 واژه و بعضا تا 300واژه دانسته اند. افعال به صورت اول شخص مفرد"من" و اول شخص جمع "ما" در آن بكار نمي روند. چكيده : شامل تعريف موضوع، طرح مسئله و بيان اهداف آن ، روشهاي تحقيق ، نوع طرح تحقيق ، آزمودني ها و نحوه انتخاب آنها ،ابزار اندازه گيري ،يافته ها ،نتايج تحقيق است. سپس در پايان اين قسمت كليد واژگان به زبان فارسي و معادل انگليسي براي تعريف ذكر ميشود. كليد واژگان : متغيرهاي تحقيق هستند كه در جريان تحقيق فراوان بكار مي روند و نياز به تعريف دارند تا خواننده نسبت به نظر نويسنده آگاهي يابد. صفحه هفتم فهرست مطالب كه شامل بخش ها، فصل ها و ... تحقيق است فهرست مطالب ممكن است چندين صفحه باشد. فهرست پيوستها : در صورتي كه تحقيق حاوي مطالب پيوستي مثل گواهي نامه ثبت اختراع ، تائيديه علمي، پرسشنامه و ... باشد در اين قسمت با ذكر صفحه يادداشت مي شود. فهرست جدول ها و نمودارها : اين فهرست شامل انواع تصاوير ،جدول ،نمودارها ، نقشه ها و عكس هاست كه در اين جا تمامي موارد استفاده شده در گزارش به همراه صفحه هاي آن مشخص مي شود توجه : تا اين قسمت هيچ يك از صفحات تحقيق شماره گذاري نشده است و مي توان براي شماره گذاري از حروف الفبا استفاده كرد . و از اين پس اصل تحقيق آغاز مي شود ، مرحله اول آن مقدمه است كه به توضيح آن مي پردازيم. فصل اول كليات تحقيق مقدمه مقدمه اولين بخش از متن اصلي گزارش است. آوردن يك جمله زيبا، يك بيت شعر و ... در آغاز اين بخش كه با موضوع و هدف خاص گزارش ارتباط دارد بسيار مفيد و ارزشمند خواهد بود. در مقدمه مسائل متعددي را مي توان نوشت كه اهم آن عبات است از : تعريف موضوع يا عنوان تحقيق : كه بايد يك آگاهي اجمالي از زمينه مورد بحث به خواننده ارائه دهد. هدف و غرض از تحقيق كه طبعا از موضوع و علت انتخاب آن نيز و اهميت موضوع بحث به ميان آيد. كلياتي از مطالبي كه در اين تحقيق گنجانده شده است . روش تحقيق (شيوه كار) و اين كه از چه راههايي به اين حقايق دست يافته است. معرفي منابع تحقيق به طور كلي موانع و مشكلاتي كه در راه تحقيق بوده و پيشنهادات براي كساني كه بخواهند راه او را دنبال كنند. تشكر از كساني كه به گونه اي در پيشبرد كار او موثر بوده اند و اعتراف در بهره گيري از آثار ديگران و هم چنين اشاره به ناكافي بودن نتايج پژوهش هاي قبلي در خصوص تحقيق . 1-1- بيان مساله بدنبال پيدا كردن مساله و تدوين پرسش تحقيق لازم است تا به شكلي جزيي تر در مورد مساله وخصوصيات آن و مشكلات ناشي از وجود آن در جامعه اظهار نظر كرد. اين بيانات بايد براساس دانستني هاي موجود در منابع علمي نسبت به مساله شكل داده شود.هرچه استناد ها به منابع در اين قسمت بيشتر صورت پذيرد ، پذيرش سهل تر براي تحقيق را نزد تصميم گيرندگان به دنبال داشته و اعتبار تحقيق شما را بيشتر مي گردد . براي بيان مساله تحقيق بايد به نكات زير توجه نمود و سعي كرد تا به شيوه اي مناسب موارد زير در متن آورده شود: · اطلاعات زمينه اي در مورد موضوع مورد مطالعه · توصيف دقيق مسأله · نحوه بروز يا وقوع · وسعت و شدت مساله و عوارض ناشي از آن در جامعه · عوامل دخيل در بروز مسأله · نحوه برخورد فعلي با مساله · آنچه درمورد راه حل مساله مي انديشيد · فوايد پژوهش و نتايجي كه از حل مشكل انتظار مي رود . ۲-۱- ضرورت و اهميت تحقيق اهميت و ضرورت پژوهش عبارت است از مجموعه اطلاعاتي كه مشخص مي كند نتايج اين پژوهش تا چه حد براي محقق و براي ديگران مفيد و ثمره بخش بوده و منشا دست آوردها و آگاهي هاي جديد است محقق مي تواند با استفاده از منابع زير توضيحات مثبت و معني داري را در اين زمينه فراهم سازد . اين منابع عباتند از : 1- قدرت تفكر و استدلال خويش 2- نوشته هاي ديگران براي حمايت از گفته ها و استنباطهاي خود 3-آمار موجود در نتايج و پيشنهادات پژوهشهاي انجام شده توسط ديگران (طرح نو ،1386 ،31-30 ) اهميت موضوع تحقيق : يعني به چه دليل از ميان موضوعات متنوع ، موضوع مورد نظر را انتخاب نموده ايم و اساسا موضوع مورد تحقيق چه اهميتي دارد. (طالبيان ،1387 ، 80) و اينكه محقق بايد در آغاز ،هر خواننده احيانا بي تفاوت را ، با شور درون خود آشنا سازد كه ضرورت تحقيق را بپذيرد و اهميت شگرف آن را در نظر آورد و موضوع را تاييد نمايد و مورد مطالعه قرار دهد. ( ۳-۱- اهداف تحقيق ابتدا بايد به اين سوال پاسخ دهيم كه هدف چيست؟ به تعبير ديگر بايد مشخص نمائيم كه انتظار داريم از اين مطالعه به چه نتايجي دست پيدا كنيم. درتعريف هدف گفته اند: " هدف نقطه اي است كه محقق قصد رسيدن بدان را دارد تا در آنجا به داوري بپردازد". از سوي ديگر " مقصود و منظور نهايي از تحقيق را نيز هدف دانسته اند."چنانچه اهداف يك تحقيق بخوبي نوشته شود محقق در مي يابد كه نياز به چه نوع اطلاعاتي دارد و از چه راههايي بايد به جستجوي آنها بپردازد و اين خود راه گشاي نحوه انجام تحقيق نيز خواهد بود. در تقسيم بندي اهداف تحقيق معمولا" بدين گونه عمل مي شود: اول" هدف كلي" كه منظور همان موضوع تحقيق است كه قصد مشخص نمودن آنرا داريم و به عبارتي آنچه در پايان مطالعه قصد رسيدن بدان را داريم . " هدف كلي" معمولا در يك جمله قابل فهم صريح و رسا و مختصر بيان مي شود كه براي خواننده گويا و قابل فهم است. در گونه دوم" اهداف جزئي يا اختصاصي" تحقيق بيان مي شود. اين اهداف از تفسيم يا شكستن " هدف كلي" به اجزاي كوچكتر بدست مي آيند. اهداف جزئي راه رسيدن به " هدف كلي" را قدم به قدم مشخص مي نمايد. تنظيم اهداف چنانچه به خوبي صورت بپذيرد بر متمركز ساختن مطالعه به جنبه هاي اساسي آن وجلوگيري كردن از جمع آوري اطلاعاتي كه به آنها نياز وجود ندارد، تاكيد مي كند. ۴-۱-فرضيه ها يا سؤالات تحقيق در هر تحقيق به دنبال كشف مجهولات هستيم ، اين مجهولات ممكن است به صورت سوالاتي مطرح شود. طرح سوالات تحقيق سبب مي شود كه چارچوب فعاليت محقق مشخص شود و هدف را گم نكند و در هر مرحله از تحقيق اين را ارزيابي كند كه به چه اندازه از اهداف رسيده است . البته سوالات تحقيق را در واقع بيان ديگر اهداف تحقيق دانسته اند. (خود آموز مطالعه و تحقيق 80) فرضيه و سوالات مهم عمدتا از اهداف تحقيق حاصل مي شود بويژه در مورد سوالات مهم بايد دقت نمود كه با دقت در هدف نوشته شده سوالاتي را تهيه نمود كه با پاسخ بدانها بتوانيم به هدف موردنظر دست پيدا كنيم. بديهي است در مورد تحقيقات تجربي و تحليلي كه معمولا حول يك سوال مشخص و رسيدن به پاسخ آن انجام مي شود. فرضيه ما هم در همان مسير و در پاسخ به سوال تحقيق تدوين خواهد شد. نكته حائز اهميت در نوشتن سوالات مهم آن است كه بايد دقت نمائيم در حد ضرورت سوالات را مطرح نمائي و جزئيات سوالات بايد در برگه پرسشنامه يا برگه مشاهده و يا برگه مصاحبه بكار رود. قدرت تصور در انسان يكي از ويژگيهاي مهم مي باشد اين قدرت به فرد امكان مي دهد تا در مورد موضوعات مختلف بيانديشد، حدس بزند، تصوير ذهني ايجاد كند و راه حل هاي مختلف پيشنهاد كند. در تحقيق به روش علمي كه حول محور يك مسئله يا مشكل صورت مي پذيرد، از اين قدرت تصور و حدس ذهني براي تدوين يك يا چند فرضيه براي نتيجه تحقيق استفاده مي شود. از اين رو مي توان فرضيه تحقيق را يك حدس علمي يا پيش داوري دانست كه بوسيله ي جمع آوري حقايقي كه منجر به قبولي يا رد آن فرضيه مي شود مورد آزمايش قرار مي گيرد. به عبارت ديگر فرضيه را راه حل پيشنهادي محقق براي مسئله تحقيق و يا نتيجه تحقيق دانسته اند. گاهي اوقات از يك فرمول براي بيان فرضيه استفاده مي شود، بدين شكل كه:" اگر چنين و چنان رخ دهد چنين و چنان خواهد شد" . اين تعبير ساده و روان به محقق امكان مي دهد تا بتواند در جريان تدوين مسئله تحقيق خود، فرضيه اي مناسب كه به طور قطعي با كل پژوهش او در ارتباط خواهد بود، بيان نمايد. نكته با اهميت در اينجا آن است كه محقق بايد دقت نمايد كه در جريان انجام تحقيق ، او صرفا" قصد آزمايش فرضيه را دارد نه اثبات آن ، البته چنانچه در پايان تحقيق ،نتايج ، حاكي از اثبات فرضيه او بود مي تواند آن موضوع به شكل يك بحث علمي مورد عنايت قرار دهد. محقق براي تهيه فرضيه مناسب تحقيق عمدتا از منابع علمي در اختيار خود كمك خواهد گرفت. يافته هاي علمي قبلي كه در زمينه موضوع تحقيق انجام گرفته است يكي از منابع اصلي براي تهيه فرضيه است. همچنين تجربيات شخصي فرد محقق مي تواند نقش مهمي را در اين زمينه ايفا نمايد. گاهي اوقات فرضيه هائي مبتني بر خيال و با مطالب غير علمي، الهامات و پيشنهادات غير عادي هم مطرح مي شود كه در برخي موارد به نتايج خوبي نيز نائل گرديده است. بيان يك فرضيه ممكن است به شكلي مثبت انجام شود كه در آن رابطه بين دو يا چند متغير يا تفاوت بين آنها بصورت احتمالي وبه شكل خبري مثبت بيان مي شود. گاهي در فرضيه منكر وجود رابطه بين متغيرها شده و آنرا به شكل جمله خبري منفي بيان ي نمايند. ممكن است در فرضيه موضوع به شكل ضمني مطرح شود. ملاكهاي مختلفي براي يك فرضيه خوب برشمرده اند كه مهمترين آنها عبارتند از: روش ، معين و مشخص داشتن حدود مشخص ،كوتاه و مختصر قابليت اندازه گيري داشتن قابل فهم بودن (تعريف مناسب و خوب) بيان بر اساس تئوري ها و نظريه هاي موجود ۵-۱- تعريف واژه ها در اين قسمت محقق بايستي واژه هايي كه با موضوع تحقيق در ارتباط هستند را تعريف نمايد. تعريف هر واژه معمولا بين ۲ تا ۵ خط مي باشد. فصل دوم پيشينه ي تحقيق مقدمه ۱-۲- پيشينه ي نظري در اين قسمت بايستي مطالبي كه در كتب درباره اين موضوع آمده را بنويسيد. ۲-۲-پيشينه ي عملي در اين قسمت بايستي تحقيقات ميداني كه درباره اين موضوع انجام شده را بنويسيد. فصل سوم روش اجراي تحقيق مقدمه ۱-۳-روش تحقيق محقق بايستي روش اجراي تحقيق را به طور مفصل بنويسد. ۲-۳-جامعه آماري به تمامي گروه يا افرادي كه مي خواهيم ويژگي خاصي را در بين آنها مورد مطالعه و بررسي كنيم ودر يك يا چند صفت با هم مشترك هستند جامعه آماري ميگويند. مثال :در اين تحقيق،جامعه آماري مورد مطالعه،دانشآموزان كلاس . . . . . . مدرسه. . . . . . . . . شهرستان لردگان در سال تحصيلي. . . . . . هستند. 3-3- حجم نمونه و روش نمونه گيري: الف) حجم نمونه: حجم نمونه يا نمونه آماري به بخشي از جامعه آماري اطلاق ميشود كه ويژگيها و صفات جامعه آماري را در خود داشته باشد و محقق بتواند يافتههاي خود را به كل جامعه آماري تعميم دهد. مثال :نمونه آماري يا حجم نمونه در اين تحقيق . . . . نفر از دانشآموزان پسر يا دخترمقطع . . . . .. مدرسه . . . . . . شهرستان . . . . . . . هستند كه در پايه هاي. . . . . . در سال تحصيلي . . . . . مشغول به تحصيل هستند. ب) روش نمونه گيري: در اين تحقيق نمونه آماري بر اساس روش نمونهگيري تصادفي انتخاب شده است فهرست تمام دانشآموزان را تهيه، سپس برگه هاي نظر سنجي را بين آنها تقسيم كرديم. ۴-۳- ابزارها وروش هاي جمع آوري داده ها: نوع ابزار استفاده شده براي جمعآوري دادهها در اين تحقيق،پرسشنامه محقق ساخته است كه شامل 24 سوال در مورد عوامل افزايش علاقه دانشآموزان به نماز است. سوالات بر اساس اهداف تحقيق بوده واز آزمودني خواسته شده به يكي از جوابهاي پيشنهادي پاسخ دهد. در مقدمهي پرسشنامه از دانشآموزان خواستهايم از درج نام و نامخانوادگي خودداري نمايند و صادقانه به پرسشها پاسخ دهند. ۵-۳- روش هاي آماري تجزيه و تحليل دادهها: براي بررسي راههاي افزايش علاقه دانشآموزان به نماز، پرسشنامه محقق ساخته، طراحي و ديدگاه دانشآموزان مورد بررسي قرار گرفته است. همچنين از آمارهاي توصيفي به منظور تدوين و تنظيم جدولهاي توزيع فراواني و درصد فراواني و رسم نمودار استفاده شده است. همچنين براي فرضيههاي تحقيق از آزمون براي تجزيه و تحليل دادهها استفاده شده است. فصل چهارم تجزيه و تحليل داده ها مقدمه در اين فصل سوالات را به صورت تك به تك تجزيه و تحليل مي كنيم. مثال : جدول شماره1:از ديدگاه دانشآموزان،شركت معلمان و ساير كاركنان در نماز جماعت مدرسه بر افزايش انگيزه آنها به نماز تأثير دارد گزينه ها خيلي زياد زياد متوسط كم خيلي كم بي جواب كل تعداد فراواني درصد فراواني نتيجه گيري: بنابراين فرضيه شماره1 تاييد ميشود ومي توان نتيجه گرفت كه از ديدگاه دانشآموزان شركت معلمان و ساير كاركنان در نماز جماعت مدرسه بر افزايش انگيزه آنها به نماز تأثير مثبت دارد. فصل پنجم بحث ونتيجه گيري مقدمه ۱-۵- بحث و نتيجه گيري ۲-۵- پيشنهادات ۳-۵- محدوديتهاي پژوهش : هر تحقيقي در ارتباط با روش تحقيق ، افراد آزمودني ، مسائل زماني ، مكاني و مالي محدوديتهاي خاص خود را دارد . محدوديتهاي پژوهش حاضر به قرار زير ميباشد. 1-. . . . . .. . منابع و مآخذ فهرست منابع مورد استفاده در پايان مقاله به ترتيب الفبايي حرف اول نام خانوادگي نويسنده يا صاحب اثر، به شرح زير تنظيم گردد. 1- كتاب تأليف: نام خانوادگي نويسنده يا صاحب اثر، نام (سال انتشار) عنوان كتاب، محل انتشار: موسسه انتشاراتي ترجمه: نام خانوادگي نويسنده يا صاحب اثر، نام (سال انتشار)، عنوان كتاب، نام مترجم، محل انتشار، موسسه انتشاراتي (متن ترجمه شده) 2ـ مقاله مجلات: نام خانوادگي نويسنده، نام (سال انتشار) ”عنوان مقاله“، عنوان مجله، دوره، شماره: شماره صفحات مقاله مجموعه مقالات: نام خانوادگي تدوينكننده مجموعه، نام (سال انتشار مجموعه) ”عنوان مقاله“، عنوان كتاب مجموعه مقالات، محل انتشار: موسسه انتشاراتي، شماره صفحات مقاله 3ـ منابع اينترنتي نام خانوادگي نويسنده، نام (تاريخ انتشار اثر در سايت مربوط) عنوان اثر، نشاني سايت اينترنتي، (تاريخ مراجعه كاربر به سايت مربوط) ضمائم پرسشنامه به نام خدا پرسشنامه ي حاضر به منظور بررسي عوامل مرتبط با گرايش دانش آموزان دوره متوسطه اول به نماز در شهرستان لردگان تنظيم شده است و شما با ارائه ي پاسخ دقيق خود در اين كار پژوهشي و مذهبي سهيم مي گرديد . لذا خواهشمند است سؤالات زير را با دقت و حوصله مطالعه نموده و پاسخ دهيد . ضمناً ذكر نام و نام خانوادگي ضروري نمي باشد . از همكاري شما سپاسگزاريم. نام آموزشگاه : پايه : هفتم هشتم جنسيت : پسر دختر ميزان تحصيلات پدر : ميزان تحصيلات مادر: شغل پدر : شغل مادر : ۱-وضعيت بهداشتي نمازخانه مدرسه شما چگونه است ؟ الف ) نمازخانه در اكثر اوقات تميز و نظيف مي باشد ب ) در بيشتر اوقات رعايت نظافت و رعايت مسائل بهداشتي نمي شود ۲-آيا مدرسه مجهزبه وضوخانه و سرويس بهداشتي ومناسب مي باشد ؟ ( ديوارها كاشي كاري شده ، ،داشتن شيركافي جهت وضوگرفتن وآب گرم ) بلي خير ۳-آيا نمازخانه داراي فرش يا موكت مناسب مي باشد ؟ بلي خير ۴-آيا حرارت نمازخانه درايام سرد وگرم سال مناسب است ؟ ( داشتن وسايل گرم كننده وسردكننده ي مناسب ) بلي خير ۵- شركت كدام دسته از افراد زير در جذب دانش آموزان تاثير بيشتري دارد ؟( به ترتيب اولويت از شماره يك كدگذاري نمائيد الف ) مدير و كادر دفتري مدرسه ب ) دبيران ديني ج ) ساير دبيران ۶- كداميك از عوامل زير بيشترين تاثير را در جذب جوانان به نماز دارند ( به ترتيب اولويت از شماره يك كدگذاري نمائيد ) الف ) خانواده ب ) مدرسه ج ) دوستان و همسالان د ) مسئولين و سياستمداران ۷- كداميك از خصوصيات امام جماعت در جذب دانش آموزان به نماز جماعت مدرسه مؤثر است ( به ترتيب اولويت از شماره يك كدگذاري نمائيد ) الف ) سن امام جماعت ب ) نحوه سخن گفتن ج ) ظاهر آراسته د) سطح سواد امام جماعت ۸-آيا شما در خانه مجبور به خواندن نماز هستيد؟ الف ) بله ب) خير ۹-اگر نماز را دوست داريد و مي خوانيد چرا ؟ و چرا عده اي نسبت به نماز و خواندن آن بي تفاوت هستند ؟ لطفاً جواب را به طور كامل و خوانا بنويسيد ؟ رديف سؤال خيلي زياد زياد متوسط كم خيلي كم ۱ نماز خواندن پدر و مادر در خانه ، چه اندازه بر افزايش انگيزه شما به نماز تاثير دارد ؟ ۲ شركت معلمان و ساير كاركنان مدرسه در نماز جماعت ، چه اندازه بر افزايش انگيزه شما به نماز تاثير دارد ؟ ۳ نماز خانه جذاب و زيبا چقدر در افزايش انگيزه شما به نماز موثر است ؟ ۴ تشويق از طرف مدرسه چه اندازه در افزايش علاقه شما به نماز موثر است ؟ ۵ حضور روحاني در نماز جماعت مدرسه چه اندازه در افزايش علاقه شما به نماز موثر است ؟ ۶ نماز را به عنوان فريضه ديني پذيرفته ام و نسبت به اقامه آن مقيد هستم . ۷ اگر نمازم قضا شود ناراحت مي شوم و قضاي آن را به جاي مي آورم . ۸ در نماز جماعت مدرسه شركت مي كنم. ۹ از ديدن برنامه هاي مذهبي مخصوصاً در مورد نماز لذت مي برم. ۱۰ احكام نماز را به طور كامل مي دانم. ۱۱ از دبيراني كه در نماز جماعت مدرسه شركت مي كنند خوشم مي آيد. ۱۲ نماز را با تامل و حضور قلب به جا مي آورم و از خواندن آن لذت مي برم . ۱۳ معتقدم كه نماز موجب اصلاح انسان در جلوگيري از كارهاي ناپسند مي شود. ۱۴ مايل هستم كه هميشه و مرتب نماز بخوانم و حتي الامكان اول وقت بخوانم . ۱۵ نماز در سازندگي اخلاقي و معنوي من تاثيري دارد. محققين : دانش آموزان كلاس هفتم دبيرستان نمونه شهداء هسته اي شهرستان لردگان
دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ | ۱۹:۰۵ ۱۲۴ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است